Isnin, 29 Jun 2009

SUA : Selamat Bergelar Mahasiswa.


Musim kemasukan IPT sudah bermula dan tidak kira lah IPTA atau IPTS, sesak dengan anak-anak muda yang baru sahaja melangkah ke alam Mahasiswa semasa sesi pendaftaran. Situasi ini juga berlaku kepada adik-adik dan teman-teman lepasan SPM,STAM,STPM yang sebelum ini bergiat dalam Skuad Sukarelawan Remaja (SSR) dan juga Alumni SRI Al-Hikmah,ABIM(ASPIRASI).


Sekalung tahiah kami dari PPIK ucapkan kepada anda yang telah berjaya melangkah kesatu alam baru dimana ini lah merupakan pintu perantaraan zaman persekolahan kepada zaman yang akan memberi pendedahan akan dunia sebenar hari ini.

Alam IPT bukan seperti di alam sersekolahan dahulu, seperti apa yang jelas perbezaannya ialah dari segi pemakaian kek kelas yang tidak ditentukan atau tidak ketat atikanya.Akan tetapi perbezaan sebenar ialah anda semua sudah berada berjauhan dari keluarga, dan pada masa ini lah anda akan di uji baik buruk sesuatu perkara, apa-apa yang dilakukan tidak ada yang menghalang kecuali mencari teman yang baik dan salng mengingati antara satu sama lain.

Selain itu, apa uang boleh membimbing anda semasa disana ialah persatuan atau pun jemaah sebaimana sabda Rasul : Sabaik-baik kamu adalah yang berada didalam kumpulan (kumpulan yang menjalankan keja dakwah). Jadi amat berbesar hati jika anda dapat bersama dengan kumpulan-kumpulan itu yang akan membimbing anda.

Doa dan harapan kami disini agar adik-adik SSR dan ASPIRASI dapat menjaga diri daripada apa yang telah dipelajari sepanjang menjadi ahli SSR dan ASPIRASI, jika ada apa masalah, ruang kami sentaisa terbukan untuk anda.

Jadilah seorang yang terbaik di kampus, ingatlah matlamat dan perjuangan anda sebagai seorang Islam .

wassalam..

MOHD SYAHIRAN BIN MUHAMMAD
Setiausaha Agung PPIK



Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

 

Laman Pelajar Islam Kelantan | PPIK Copyright © 2010 Premium Wordpress Themes | by Media PPIK.